De Amerikaanse fabrikant van consumentenproducten Procter & Gamble (P&G) is actief de boer op gegaan met cosmeticamerken die het van de hand wil doen.
Dat meldde persbureau Bloomberg woensdag op basis van ingewijden. Het concern stuurde naar verluidt verschillende verkoopdocumenten rond aan geïnteresseerde partijen als Unilever, Revlon en Henkel. P&G wil circa honderd merken verkopen, waaronder Covergirl make-up, SKII skin cream en Herbal Essence shampoo.
Focussen op Pampers
De betreffende merken zijn bij elkaar goed voor circa een kwart van de omzet van P&G en moeten naar verluidt 19 miljard dollar (17,6 miljard euro) opbrengen. Naast een verkoop van de merken behoort ook een beursgang nog altijd tot de mogelijkheden.
In augustus vorig jaar kondigde P&G aan een groot aantal productlijnen te willen verkopen, om zich zo op zijn belangrijkste activiteiten te kunnen focussen, waaronder Pampers-luiers. Eerder werd batterijenmerk Duracel en zeepmerken Camay en Zest al van de hand gedaan. Ook werd de verkoop van haarverzorgingmerk Wella onderzocht.
P&G, Henkel en Revlon wilden geen commentaar geven op de berichtgeving. Unilever reageerde niet direct op vragen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl